V těchto dnech startuje dlouho očekávaná informační kampaň na podporu očkování. Zpočátku se zaměří hlavně na seniory. Kampaň má být především srozumitelná a dávat lidem odborné a aktuální informace spojené s očkováním.
Za vývojem kampaně, strategií i kreativními návrhy stojí iniciativa Cesta ven, která ji vytvořila za symbolickou jednu korunu. Tvářemi kampaně se stali přední čeští odborníci. Na otázky ohledně očkování odpovídá například infektoložka Hana Roháčová, epidemiolog Petr Smejkal či viroložka Ruth Tachezy. Součástí jsou i autentické příběhy lidí, do jejichž života pandemie výrazně zasáhla.
Hlavním prvkem kampaně je slogan Udělejme tečku za koronavirem. „Každý má pro očkování trochu jinou motivaci. Někdo chce udělat tečku za strachem, jiný za vyčerpáním, další za nudou. Ale všichni se shodnou na touze ukončit trápení spojená s pandemií. Očkování nyní představuje jedinou cestu, jak zásadně zlepšit současnou situaci,“ říká Vladimír Vořechovský z odboru komunikace Úřadu vlády.
Kampaň doplňuje web ceskoockuje.cz. Ten nabízí odpovědi na často kladené otázky nebo časovou osu, která ukazuje, kdy budou spuštěny registrace očkování pro jednotlivé věkové skupiny.
Stát do nákupu reklamního prostoru investuje 50 milionů korun. Kampaň se postupně objeví ve všech typech médií. Polovina rozpočtu bude použita na odvysílání televizních spotů, zhruba pětina pak na reklamu v tisku. Zbytek peněz půjde do rozhlasových spotů, venkovních reklamních formátů nebo on-line reklamy.